Honger!!!

26 mei 2008 - Tonnerre, Frankrijk

Een tip voor de toekomstige pelgrim: in Frankrijk is 's maandags zo goed als alles gesloten! Geen ontbijt dus vandaag, want de enige bakker in de omstreken had vandaag sluitingsdag. Een vaag gevoel van zelfmedelijden kwam in mij op toen ik besefte dat ik ook geen middageten zou hebben (want in de volgdende dorpjes was helemaal geen winkel) en dat ik een dikke 35km zou moeten afleggen als ik vandaag nog iets te knabbelen wou!

Dus kwam ik vandaag als uitgehongerde pelgrim na een lange tocht in het stadje Tonnerre aan (één van de belangrijke historische plaatsen op de Sint-Jacobs route). Na mij op de camping geïnstalleerd te hebben, dook ik dus met reuzehonger de stad in op zoek naar een uitgebreid avondmaal. Maar zelfs hier was geen enkel van de restaurants open! Nu begint het toch echt zielig te worden, vinden jullie niet? "Heeft dan niemand een grijntje medeleven met een uitgehongerde pelgrim?", vroeg ik me af. Gelukkig heb ik uiteindelijk in een zijstraatje toch nog barmhartige kebab-zaak gevonden. Lang leven de Turken!!! Die hebben tenminste niet van die belachelijke gewoonten om allemaal op dezelfde dag te sluiten. Gesmaakt dat mij dat heeft!

En nu lig ik in mijn tentje, alweer onder zware regen (maar met een volle maag) mijn dagboek te schrijven. Morgen alvast een rustdag gepland, want 't weer belooft niet veel goeds!

1. Hans:
    27 mei 2008
    Ja Jan, het kan niet alle dagen kermis zijn hé. Blij dat we weer een beetje met je mochten meegenieten. Geniet van je rustdag.
    Groeten, Hans.