Miserie en muffe hotelkamer

3 juni 2008 - Château-Chinon, Frankrijk

Serieus afgezien vandaag! Het weer zag er vanmorgen veelbelovend uit, maar al gauw kwamen donkergrijze wolken de pelgrimspret bederven, poncho maar weer bovengehaald. Na enkele kilometers vals plat, begon de weg bovendien enorm te slingeren en vooral: te stijgen. Uren heb ik zo over die ene saaie weg door de regen omhoog gelopen! Het leek wel of ik de Ventoux aan het beklimmen was! Maar goed, na al die miserie doorstaan te hebben kwam ik al redelijk vroeg maar druipnat in het stadje Château-Chinon aan, alwaar ik mijn intrek nam in een donker en muf hotelkamertje dat bovendien vlak aan de hoofdstraat lag waardoor vrachtwagens tegen zwaar illegale snelheden voorbij bulderden. Betaalbaar, maar niet echt gezellig te noemen dus. Wel droog gelukkig en dat is voor een doorweekte pelgrim op zo'n moment eigenlijk het enige wat telt.

Na een paar uurtjes internetten in de bib tegen de belachelijk lage prijs van 1 euro per uur, een uitgebreide middagdut en een pizza bij de plaatselijke Italiaan ben ik weer helemaal opgeknapt. Ik ga nog maar eventjes aan de toog hangen hieronder in het dorpscafé, de ideale plek om even deel te nemen aan het plaatselijke leven zoals het is.