Reizen zit er bij hem in...

19 mei 2008 - Châlons-en-Champagne, Frankrijk

Inderdaad maar heel middelmatig geslapen vannacht. Altijd gedacht dat ik niet bang ben in't donker, maar zo ergens in een bos alleen in een grot overnachten da's toch maar een raar gevoel, brrrr... Op den duur begin je allerlei rare geluiden te horen en je vanalles in te beelden. Er kwamen herinneringen boven van klein bang Jantje alleen in zijn enorme donkere kamer... Gelukkig overwint de vermoeidheid het op den duur toch en ben ik dan toch ingedommeld. Op de koop toe nog een nachtmerrie gehad ook, heb ik anders nooit! Word ik midden in de nacht badend in het zweet wakker, hoor ik ook nog om de paar minuten kleine stukjes krijtsteen op mijn tentje vallen. Ik zag het al in grote koeieletters in de krant staan: "PELGRIM VERPLETTERD ONDER ROTSBLOK"... Enfin, je kan je inbeelden dat ik vanmorgen blij was toen ik de eerste zonnestralen de spelonken van de grot zag binnenvallen... Trots dat ik dit grotavontuur overleefd had, ben ik ondanks alles goed geluimd weer op pad gegaan.

Wat doet een pelgrim zoal onderweg? Een van mijn favoriete bezigheden (naast stappen natuurlijk) is zingen. Al van vanmorgen zit het liedje Benjamin van Louis Neefs in mijn hoofd, wel toepasselijk vind ik: "hij houdt van reizen,  reizen zit er bij hem in..." Op een verlaten stuk kijk ik eerst goed rond of niemand me kan horen en dan verzin ik er uit volle borst ook nog een jazzy trompetsolo bij, soms zo luid en vals dat ik er zelf van in de lach schiet. Gelukkig heeft hij meer verstand van pelgrimeren...

En nu ben ik dan in Châlons-en-Champagne beland, weer een redelijk grote stad. In de jeugdherberg logeren alles bij elkaar wel vijf Vlamingen, allemaal pelgrims: twee fietsers en drie wandelaars! De hoogste tijd om m'n bed op te zoeken nu, hopelijk wordt het een vredigere nacht...

1. Sven & Seppe:
    20 mei 2008
    Een goedemiddag Pelgrim Jan! Sven hier van Zoersel. Wij hebben ons gisteren overtroffen en meer dan 170km gereden om in Orléans een rustdaggetje te kunnen houden. Houdt u maar al klaar, want Orléans is echt een prachtige stad. Blij u te hebben ontmoet, want het was plezant om met u in de zwaar biertjes te vliegen. Wie weet komen we elkaar nog tegen onderweg. Nog veel succes met u pelgrimroute. Onze site vind je hierboven.Ik ga er nu aan werken! Jan,nog goed wandelen é! Sven & Seppe van Zoersel
  2. Ilse:
    21 mei 2008
    Hi Jan, zalig gewoon ... als 't allemaal ff teveel wordt en we met onze beide voeten weer es flink terug op deze aarde gezet moeten worden, dan surfen we naar Jans blog! Steeds weer een enorm plezier om te lezen hoe 't met je gaat en de foto's te bekijken! Ge doet da goed! U move us! Greetz!
  3. Hans:
    22 mei 2008
    Dag Jan,
    Je kent me niet maar ik jou wel! Ik ben namelijk een collega van je zus. Al van bij de voorbereiding van je tocht word ik dagelijks op de hoogte gehouden door Tine. Ze is groen van jaloezie maar ook heel trots op jou, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik blijf zeker je avonturen volgen en geniet telkens weer van je mooie, soms originele foto's. Nog veel succes.
    Groeten, Hans.
  4. François en Livina:
    24 mei 2008
    Hoi Jan,
    je bent nu weeral een heel eind verder na een week stappen, ben benieuwd naar je verdere verhalen, ik denk dat het reddingsteam van Meer in 't slaap gevallen is want tot op heden hebben we nog geen verder nieuws gekregen van Herman, en we zijn nu bijna eind mei.
    groetjes François en Livina
  5. nonkel Jef en tante Lutgarde:
    25 mei 2008
    Hoi Jan
    ik vind het zo knap van je dat je je zo in zet voor deze prestatie!!! je zult nogal moeten stappen want elke km gaat weer meer opbrengen he,ik heb het krantenartiekel op mijn werkkar staan,Jan veel groetjes tante Lutgarde en nokel Jef