Terug van weggeweest!

13 juni 2008 - Retournac, Frankrijk

De trouwe lezers begonnen zich misschien af te vragen of ik ergens in een ravijn gesukkeld was of verdronken in de Loire. Gelukkig niet, mijn tocht liep de voorbije dagen door internetloos gebied, vandaar mijn weekje afwezigheid. Ik heb ondertussen niet stil gezeten, gemiddeld toch zo'n dikke 30 km gedaan schat ik. Vandaag neem ik een rustdag in het stadje Retournac. Gisteren was een enorm zware etape, ik had die serieus onderschat (maar dat lees je wel in mijn verslag over gisteren, dat ik nog moet schrijven), met als resultaat dat mijn linker enkel blijkbaar overbelast is en pijn doet als ik er op steun. Verplichte rust dus vandaag, hopelijk gaat het morgen beter! Vrijdag de 13e vandaag, en naast de pijn in mijn enkel werd ik vandaag ook nog wakker op een plat matrasje! De kat van de camping-eigenares heeft er gisteren haar nagels ingezet, ik vreesde al dat het fataal was... 't Is koud hier! Het stadje is zo goed als omsloten door bergen van het Centraal Massief, (en het ligt zelf op zo'n 700 meter hoogte). Bewolkt met opklaringen, geen regen gelukkig. De zon komt er juist door zie ik.

O ja, iemand vroeg zich af wat ik ga doen in de tijd die ontbreekt in mijn planning. Ik ga een weekje op het strand liggen in Gran Canaria.

Grapje! Ik heb de voorbije weken mijn route heel wat ingekort, doordat ik na Vézelay wegens de regen de weg heb verkozen boven de nauwelijks doorwaadbare modderpaadjes. Vandaar dat ik op dit stuk mijn planning heb moeten aanpassen en dat er een aantal dagen tussen uit zijn. Een ander gevolg van mijn veranderde planning is dat ik serieus voor zit op het schema, comfortabel gevoel moet ik zeggen. Een rustdagje kan er dus wel van af!

Voilà, en nu ga ik aan de voorbije week beginnen, zodat jullie weer helemaal op de hoogte zijn!