Weer alleen...

1 juli 2008 - Cahors, Frankrijk

Het werd weer eens tijd om nog eens uit te blazen en wat van me te laten horen, want dat heb ik de laatste tijd wat verwaarloosd. Met anderen onderweg stop je vaker en langer, met als gevolg dat je later aankomt 's avonds. Daarna nog gezellig tafelen in de gîte of een plaatselijk restaurantje en de wijn zorgt er dan meestal voor dat vermoeide pelgrims al ruim voor 10 uur  zalig liggen te ronken.  Mijn dagboek is dan ook de laatste dagen zo goed als leeg gebleven. Ik kan jullie, mijn trouwe lezers, natuurlijk niet op jullie leeshonger blijven laten zitten, vandaar dus dat ik vandaag een paar uurtjes computer heb ingelast.

Het is hier trouwens verschrikkelijk heet vandaag, zeker niet ver van de 40 graden, de heetste dag tot nu toe zeggen ze, al is de zon al zeker twee weken elke dag stevig van de partij. Ik zit hier in een fris internet-café met air-conditioning van een lekker fruitsapje te slurpen, mij hoor je dus niet klagen!

Vanmorgen afscheid genomen van Nora. Ze heeft minder tijd dan ik, want ze is fotografe en moet op 23 augustus terug in Lausanne staan voor een huwelijksreportage. Geen tijd voor luilekkere rustdagen dus... Doet toch altijd weer wat pijn zo'n afscheid... Loslaten weeral... We zijn ondertussen wel goede vrienden geworden (als je urenlang samen onderweg bent leer je elkaar echt wel kennen!) en hebben allebei het gevoel dat we elkaar nog gaan terug zien. Who knows?

En zo ben ik na bijna twee weken aangenaam gezelschap weer alleen... voel mij wat melancholisch, een beetje eenzaam... Weer die confrontatie met mezelf aangaan dus, een van de redenen waarom ik ben vertrokken. Maar goed, genoeg gemijmerd. Morgen gaat de tocht weer verder en ik heb nog wat praktische dingen te regelen (mijn was doen onder andere). Daarna op tijd mijn bedje in, want morgen ben ik van plan om extra vroeg op te staan om de hitte voor te zijn. Er staat een lange tocht op het programma en ik kom toch bij voorkeur levend aan :-).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. riet en dick van de scheur:
    2 juli 2008
    beste jan ,wij zijn weer thuis. hebben Vezelay gehaald en kamperen nu bij Overpelt. Veel sterkte
    we zijn verder vol belangstelling.