Auxerre

29 mei 2008 - Auxerre, Frankrijk

Het Kempisch maandblad On The Rockx gaat een stuk uit mijn dagboek publiceren! Daar zal wel grotendeels hetzelfde in staan als op mijn blog, want dat is eigenlijk mijn dagboek. Toen ik het voorstel kreeg moest ik niet lang nadenken: ik merk dat ik graag schrijf en dat een maandblad in mijn belevenissen geïnteresseerd is vind ik toch een compliment...

Totaal onverwacht, maar waar: weer zo'n miezerdag vandaag... Al gauw nadat ik vertrokken ben mijn poncho moeten aantrekken. Ik heb een haat-liefde verhouding met dat ding: ik kan eigenlijk niet zonder, maar het is altijd een gevecht eer ik hem aan heb. Alhoewel, vandaag lukte het me geloof ik toch binnen de vijf minuten. Dat moet een rekorttijd zijn!

Halfweg werd de regen echt in een zondvloed, dus heb ik mij maar verscholen in een bushokje, met een pak lekkere bladerdeegkoekjes die ik in het plaatselijke winkeltje had gekocht. Na bijna een uur begon de verveling serieus toe te slaan dus waagde ik het er maar op. Nog geen vijf minuten later werd het gelukkig droog en verder heb ik de hele tocht van de wijngaarden en graanvelden kunnen genieten. En van sappige kersen! Dat was een aangename verrassing want aan zo'n wijnrank heb je in mei natuurlijk niks!

En nu loop ik nog wat in de gezellige middeleeuwse stad Auxerre rond, de oude steegjes en kerken bekijkend en mijmerend over de vergankelijkheid van alles... Een maand van mijn tocht is bijna voorbij, dagen die nooit meer terugkomen... Onvergetelijke dagen! Gelukkig liggen er nog meer dan dubbel zo veel in het verschiet!