Hier ben ik weer!

17 mei 2008 - Reims, Frankrijk

Jullie geduld is serieus op de proef gesteld, maar na een internetoloze week ben ik gisteren in de Champagnestad Reims aangekomen. Vandaag nog eens een rustdag ingelast (na een tocht van bijna 40 km gisteren heb ik dat wel verdiend vind ik). De zon neemt trouwens ook een rustdag vandaag, dus dat komt mooi uit.

Zware druk rust op de pelgrim zijn schouders, beste lezers! (en hierme bedoel ik niet mijn rugzak deze keer) Ik realiseer mij nu pas hoeveel mensen er eigenlijk mijn blog lezen... en aan het aantal complimenten ivm mijn vorige schrijfseltjes te meten, zijn de verwachtingen blijkbaar hoog gespannen! Lap, ik voel al een writer's block aankomen, als dat nog maar goed komt!

Gelukkig heb ik de voorbije week weer heel wat beleefd, dus daar kan ik het alvast over hebben. Nu ja, dat hebben jullie misschien intussen al gelezen, want ik ga straks de vorige dagen bijwerken vanuit mijn dagboek. Maar eerst duik ik nog de stad in op zoek naar een lichte regenjas. De zware die ik bijhad, heb ik aan mijn neef meegegeven. Die nam veel te veel plaats en onnodig gewicht in. Gelukkig heb ik mij nog zo goed als droog tot in Reims weten te manouvreren. Niet veel te vroeg trouwens, want gisteren avond viel er een flinke bui! Met Sint Jacob trouw aan zijn zijde wordt een pelgrim natuurlijk voor alle onheil bewaard...

1. Rita en Francis:
    17 mei 2008
    Proficiat Jan voor de buitengewone bedevaart die je volgt. Profiteer van de goeie champagne terwijl je ter plekke bent, deze drank zal je deugd doen en zal je de nodige energie geven om verder te lopen.
    Wij lezen graag regelmatig je blog en reizen zo met je mee. Tot binnenkort en veel groetjes.
    Rita en Francis uit Asse.
  2. Greet:
    17 mei 2008
    Jan, ik kreeg uw artikel uit Tertio in mijn handen gestopt en ben na het lezen prompt naar uw site gegaan. Jan Sels, een totaal onbekende, maar bij het lezen voel ik zoveel herkenbaar. Zalig! Vanaf nu hebt ge dus ne fan bij. En het is misschien een zot voorstel (maar die maken het leven net zo spannend): ik wil gerust even met je komen meestappen. Ik ben vanaf 12 augustus vrij. Dus laat maar weten als ge even een wandelmaatje aan uw zijde wil. kZie da volledig zitten!
    Ik kijk ondertussen uit of ik met mijn dansschool geen geld kan inzalen voor de vzw childwellness.

Het ga je goed!

Een dansjuf uit Gent
    Greet
  3. François en Livina:
    18 mei 2008
    Blij weer eens van je te horen, en dan nog zo'n uitgebreid verslag, fantastisch toch al die belevenissen, nu kunnen we je weer een stukje volgen in dat grote franse land, nog veel vriendelijke groetjes van:
    François en Livina
  4. Jack en Nia:
    19 mei 2008
    Ja Jan al is het een grote afstand?maar toch zie je er gelukkig uit en je houd er de moed goed in,maar je maak
    t vlug vrienden en dat is het plezierige van de reis denken we als we de foto's zien.Het doet ons wel deugd van zo een avontuurier te zien met z'on vrolijk gezichtdat we het zelf beleven dat doet ons werkelijk deugd.Maar bij die ezels we hopen dat je niet denkt dat je voor de spiegel staat,want zo zie je er niet uit.Veel goede moed en tot en met de groetjes uit Oud-Turnhout
  5. An:
    19 mei 2008
    Dag Jan,

Ik heb net je blog even bijgelezen en het is enorm leuk op deze manier je avonturen te kunnen volgen. Heb vaak zitten lachen met je kleurrijke beschrijvingen.Groetjes vanuit Hoegaarden