Te gast bij toeristen

10 juli 2008 - Riscle, Frankrijk

Vandaag in Nogaro de officiële pelgrimsroute verlaten, om in een dorp 20 km ten zuiden van Pau mensen te gaan bezoeken die ik nog ken van toen ik hier in mijn studententijd voor kost en inwoon op hun boerderij kwam werken om Frans te leren. Maar goed, dat is nog een heel eind stappen! Vanavond ben ik tot in het stadje Riscle geraakt in het zuiden van het departement van de Gers. Tegenslag: de camping bleek net vorige maand gesloten te zijn en verder geen betaalbaar logement te vinden. Gelukkig ontmoette ik in het toeristenbureau een vriendelijk gezinnetje, die een vakantiehuisje huurden aan de rand van de stad. Ze hebben me uitgenodigd om hun tentje naast hun bungalow op te stellen en samen met hen te eten! 't Was heel gezellig, weer een van die bijzondere ontmoetingen die een pelgrimstocht verrijken...

1. Valérie,Bixente et Nicolas:
    25 juli 2008
    Salut Jan,
    sommes ravis de suivre ton périple vers Compostelle et gardons un bon souvenir de notre rencontre à Riscle.
    Félicitations pour tes photos qui nous font rêver..
    Bon courage pour la suite de ton voyage et si un jour tu passes près du Mans ,n'hésites pas à t'arrêter..