Pelgrim of verstrooide professor?

10 mei 2008 - Dinant, België

Vanmorgen een schrikwekkende ontdekking gedaan: ik ben mijn bankkaart kwijt! Mensen die mij goed kennen noemen mij al wel eens een verstrooide professor, en na het voorval met mijn pelgrimsstok moet ik ze nog gelijk gaan geven ook... En ik die juist het gevoel had dat het pelgrimeren mij juist meer bewust maakte van alles... Ook op dat vlak heb ik blijkbaar nog een lange weg af te leggen... Nu ik erover nadenk ben ik de kaart waarschijnlijk vergeten in een automaat in Namen. Maar meteen cardstop gebeld en alles is geregeld. Verder geen reden paniek, ik heb nog een andere bankkaart dus 'k zal nog niet meteen moeten gaan bedelen :-)

Speciaal om jullie, beste lezers, op de hoogte te houden van mijn avonturen betaal ik mij hier blauw aan een internetverbinding in het IBIS hotel van Dinant. Gelukkig van een vriendelijk Canadees koppel de rest van hun internettijd gekregen, dus ik heb ook nog de tijd om de voorbije dagen bij te werken en foto's op te laden.  Vandaag nog niet zo veel kilometers gedaan en 't is al bijna drie uur... Buiten de spijtige vaststelling van hier boven nog niet veel te vertellen dus.

WAW! De sponsoringen blijven maar binnenstromen. Beste mensen, hartelijk bedankt voor jullie gulle giften! Mijn pelgrimshart wordt er enorm door gesterkt en de Indiase weeskinderen zullen er wel bij varen! Bedankt ook aan iedereen aan het thuisfront die mij van op de achtergrond steunen. Ik mag dan wel alleen onderweg zijn, ik voel mij nooit echt alleen. Veel succes met de rommelmarkt trouwens. Ook wil ik iedereen bedanken die mijn avonturen komt lezen en een reactie achterlaat. Blijf dat zeker doen! Tijd om mijn tocht langs de zonnige Maas verder te zetten nu...

1. Renild G:
    10 mei 2008
    Van mijn enthousiast rommelmarktidee zal niks komen, simpelweg omdat ik niet eens de tijd vond om dingen bij elkaar te zoeken... dan maar gewoon sponsoren.
    groetjes
    Renild
  2. Wannes:
    11 mei 2008
    Broer(der) Jan,
    Onze rommelmarkt actie was een groot succes, al zeg ik het zelf!! We haalden maar liefst 490 euro bij elkaar!!! Bedankt aan alle kopers en natuurlijk ook aan de gulle 'rommelschenkers'.
    Het was enorm leuk: veel mensen die stopte met bieden als ze hoorde dat de opbrengst ten voordele van de Indische weeskindjes was! Er zijn gelukkig nog veel mensen met een groot hart!
  3. Verwimp Frans:
    12 mei 2008
    Dag verstrooide pelgrim.
    Vorig jaar in Hospital de Orbigo hebben we een Zweedse vrouw ontmoet. Ze vertelde ons dat een geldautomaat haar VISA-kaart had ingeslikt en ze dus al 2 dagen zonder geld op stap was en toch gratis eten en overnachtingen gevonden had. De volgende dag zou haar nieuwe kaart klaarliggen in een bank te Astorga.
    Vorig jaar hebben we ondervonden voor het internetten dat je best eerst informeert in een VVV-kantoor, op sommige info-kantoren is dit gratis, in een cybercafé was het meestal 1 € voor 30 minuten. Dus je ziet maar.
    België is bijna onder uw voeten geschoven, veel goede moed voor lange stuk dat er aan komt.
    Beste Pelgrimsgroeten.
  4. maria rijvers:
    14 mei 2008
    Blijkbaar ben jij niet de enige beroemde Belg die naar Compostela gaat, ik zie op Trends-magazine dat ook Frans Crols, ex-journalist al een mooie reis achter de rug heeft, misschien kunnen jullie mekaar wat ondersteunen als dit nodig is ! Ik zal jullie verhalen nog eens tegoed lezen als het mooie Spaanse weer hier voorbij is en terug aan jullie ginder gegeven wordt, trouwens hoe is het weer daar ?
    Nog veel moed en krachtige voetstappen
  5. Wannes Cuypers (of Wiener):
    Hey Jan,
    ik hoop dat ge uwen tocht al goed hebt verder gezet. Ik ga ervan uit dat ge al een heel eind in Frankrijk zit nu.
    Wat het weer betreft hoop ik dat ge nog geen spijt hebt moeten hebben dat ge uwe regenjas met ons mee terug hebt gegeven. Maar als dat toch zo is, zult gij uwe plan wel trekken hé. Allé, ik volg uw verhalen op de voet hoor. Nog héél veel succes!
  6. Els Van Haver:
    15 mei 2008
    Prachtig initiatief is die tocht Jan!! Hopelijk kan je geweldig genieten van alle impressies om je heen. Het is alweer even geleden dat we nog contact hebben gehad, maar ik zit hier flink voor je te supporteren! Misschien leuk om weten dat jij niet de enige bent die onderweg bent... want over drie maanden komt er normaal een mini-supportertje bij :-) en hopelijk bereiken jullie beiden behouden de finish! Het ga je geweldig goed!!
  7. Marijke Van Gils:
    15 mei 2008
    Wat we zoal aan de valven op het Sint-Pietersinstituut vinden... 'Oud-leerling '95' stond bij je krantenartikel v en groot was onze (Lieve Van Bijlen, Liesbeth van de Pol en ik, jaargenoten van SPT) verbazing om jou op die foto aan te treffen. Amai, Jan, petje / pelgrimshoed af!

Als enige jongen van de klas die bij alle meisjes op het verjaardagsfeestje mocht komen (diep in de eighties...) was je altijd al een specialleke!

Veel succes met je tocht, in gedachten ben ik vaak mee onderweg.
  8. Herman:
    15 mei 2008
    Prachtig Jan, wat een beproeving. Ik ben benieuwd naar je verdere ontdekkingstocht. Veel succes.
  9. Gilbert:
    16 mei 2008
    Beste Jan. We kijken al uit naar jouw aankomst hier in Porto. Je moet hier echter wel aankomen vóór 22 augustus, want op 25 augustus vertrek ik naar België voor 2 weken. Dit zou dan geen weerzien betekenen na 4 jaar en dat zou erg jammer zijn. Dus geen vertragingen toegelaten, ofwel een vertraging van minstens twee weken; maar dat is dan misschien weer van het goede teveel ! We wensen je in elk geval veel succes onderweg, Gilbert, Marlene & Daniel