"Rustdag" (met veel werk!)

5 juni 2008 - Issy-l'Évêque, Frankrijk

Er zijn blijkbaar mensen geinteresseerd in mijn voeten. Wel, ik kan jullie gerust stellen: na een stevige rodatieperiode van een dikke veertien dagen doen mijn twee stappers hun dagelijkse kilometers zonder problemen. Ik ben zelfs verbaasd hoe getraind mijn lichaam blijkbaar is: van die 50 km van gisteren voel ik vandaag helemaal niks! Helemaal weer klaar om verder te gaan dus...

De weergoden hebben er vandaag echter anders over beslist: deprimerende eindeloos durende regen regen regen, een pelgrim zou er horens van krijgen!!! Gelukkig zit ik op een moderne camping met computer, dus heb ik maar beslist hier nog een dagje te vertoeven en mijn blog (inclusief lang verwachte foto's) in orde te brengen en een mail met dagboekuittreksels voor Onderox te schrijve (wat trouwens op 18 juni verschijnt).

"Je bent een man van uitersten", zei de campinguitbater juist tegen mij, "gisteren 50 km te voet en vandaag de hele dag op uw lui gat achter de computer!" Ja, beste lezers, de pelgrims van tegenwoordig zijn niet meer wat ze vroeger waren: die lieten zich niet doen door een dagje regen!

Jaja, allemaal goed en wel, maar die brave zielen moesten natuurlijk niet in elke stadje dat ze aandeden als een drugsverslaafde op jacht naar een computer om hun blog op bij te houden en urenlang foto's op te laden en al sakkerend het gevecht aan te gaan met slakken van internetverbindingen! Daar kruipt echt heel wat tijd en energie in, en geld (5 euro per uur hier), en dat allemaal speciaal voor jullie! Geloof me, het leven van een moderne pelgrim is ook niet altijd alles!

Zo, ik heb nog eens goed kunnen klagen, dat lucht op!

En nu het even is gestopt met regenen ga ik het stadje hier wat bezichtigen en mijn honger stillen. Mijn tentje heb ik juist verzet, dat staat nu veilig onder een grote broer te drogen. Straks nog even mijn was doen, en dan kan ik morgen fris en uitgerust opnieuw van start (weer of geen weer).

Особенно для Риты несколько слов по-русски: Я очень рад, что вы так часто читаете мой блог и таким образом учите нидерландский язык!! Всего хорошего вам и Франсису!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. François en Livina:
    5 juni 2008
    Hoi jan, gezellig je reis zo te kunnen volgen, het laatste nieuws hier is dat François maandag aan zijn rechter knie word geopereerd, is heel onverwachts vervroegd.
  2. G.U.Y.:
    5 juni 2008
    Zelf terug van Santiago, zal ik je wedervaren met belangstelling volgen.